Leírás
Az előadásban bemutatom a Matematika Intézet és a Központi Tanulmányi Hivatal együttműködésben zajló oktatási adatbányászati projektet, melynek célja a BME (döntően a Neptunban rendelkezésre álló) rendkívül nagy adatkincséből matematikailag korrekt eszközök felhasználásával oktatáspolitikai, oktatás-szervezési szempontokból releváns következtetéseket levonni. Vizsgáltuk többek között hallgatók teljesítményének előrejelezhetőségét prediktív analitikai eszközökkel, a lemorzsolódásra ható tényezőket ökonometriai módszerekkel, a jegyinfláció és az OHV kapcsolatát, a felzárkóztató matematika tárgy hatását, tantervi hálók struktúráját. Kutatási eredményeink nyomán több innovatív webalkalmazást is fejlesztettünk. Az előadás során vázolom kutatásunk fő irányait, és röviden bemutatom kutatócsoportunk eredményeit. A bemutatott eredmények mind társszerzőimmel közösek, akiknek túlnyomó többsége MSc hallgatóként Témalabor tárgy keretében kapcsolódott be a kutatás-fejlesztési munkába, az előadás zárásaként kitérek a hallgatók számára kínált további bekapcsolódási lehetőségekre is.